Mød Mathilde

Jeg er community manager hos TUBA. I praksis betyder det, at jeg tager mig af TUBAs facebook side samt undersøger muligheden for brug af andre sociale medier til at udbrede kendskabet til TUBA. Derudover er min opgave af formidle informationer omkring relevante emner på facebooksiden til TUBAs støtter. Ligeledes prøver jeg hele tiden på at få flere støtter samt at lave nye tiltag, som vil gavne TUBAs sag. Først og fremmest er jeg frivillig i TUBA, fordi jeg mener, at TUBA gør et fantastisk stykke arbejde for at hjælpe en social udsat gruppe, som der desværre ikke er nok fokus på, og så tager de sig desuden af et stadig meget tabubelagt emne. Derudover giver det mig en mulighed for at få nogle erfaringer, som jeg ikke tror, jeg ville få i et ”normalt” arbejde. Hos TUBA får jeg lov til at afprøve mine ideer og er med til at gøre en forskel.


TUBA er en organisation, som har mange frivillige, men de tager dig ikke for givet. Derfor er det helt specielt at være frivillig netop i TUBA. De sætter pris på dit arbejde og er ikke bange for at rose dig for det, du gør. Jeg får mulighed for at være i direkte kontakt med TUBAs støtter og se en direkte effekt igennem det arbejde, jeg foretager mig. Jeg får en kæmpe feedback på alt, hvad jeg laver fra dem, hvor TUBA har en betydning. Generelt synes jeg, der er en rigtig god tone på facebooksiden, og folk virker generelt meget taknemmelige over det arbejde, som vi foretager os. At have denne direkte kontakt med mennesker, som bare er glade for hvad du gør, er uvurderlig.


Hvorfor skal andre være frivillige i TUBA?
Du skal være frivilligt i TUBA, fordi du ønsker at gøre en forskel, fordi du tror på, at TUBA har noget at bidrage med, og mener, at du kan hjælpe med at sprede dette gode budskab. Du skal blive frivillig, fordi du glædes af at glæde andre mennesker og ser dette som en gave og en betaling i sig selv.