Jeg er igang med en udviklings proces med mig selv! Jeg går til gruppemøde i TUBA og er utrolig glad for dette!!!
Jeg ville gerne læse om personlig udvikling, det med at håndtere situationer og hvordan jeg kan arbejde med mig selv! Men der findes utrolig mange bøger om disse emner, så ville høre om i kunne anbefale nogle??

Svar:
Hej 27-årige
Tak for dit konkrete spørgsmål! Vi har heller ikke overblik over selvhjælps-bogmarkedet, men vi kan i al fald anbefale to bøger, som TUBA selv har en finger med i spillet i:
Alex Kastrup Nielsen: TABU – ud af alkoholfamiliens tavshed. Kan købes på TUBAs webshop, som du finder et link til her på hjemmesiden.
Thomas Mackrill: Håndbog til unge fra familier med alkoholproblemer. Dansk Psykologisk Forlag.
Begge bøger henvender sig specifikt til unge, der er vokset op i med misbrug og på to forskellige måder.
Personligt kan jeg også lide Tommy Hellstens: Flodhesten i hverdagsrummet. Lohses Forlag.
Når man læser selvhjælpsbøger, er det vigtigt, at man sorterer og kun ‘køber’ det, man kan genkende sig selv i. Det er ikke godt for nogen at putte sig selv i kasser, så man ender med at have flere problemer og bekymringer, end da man åbnede bogen. Så pas godt på dig selv, vær lidt kritisk og hold øje med, at det, du læser, hjælper dig til at få øje på nye muligheder og giver dig håb – det er meget vigtigt.
Jeg håber, det hjælper dig lidt på vej.
God læselyst
Christina, TUBA