Hej jeg er 12 år, og min familie er ved at gå fra hinanden. Fordi min mor og bror kan ikke lade vær med at skændes (nogle gange slås de og min bror ignorere hende og det gør hende meget ked af det og får sammen brud) , og så kommer min mor og far op og skændes over at de ikke ved hvordan de skal gøre. Så min mor sidder tit og græder og de er ved at gå fra hinanden (altså mine forældre) jeg ved ikke hvad jeg skal gøre jeg 12 år gammel og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ville du ikke nok hjælpe mig jeg er meget bange for at min forældre de går fra hinanden men de elsker stadig hinanden.
Hilsen Laura

Svar:
Kære Laura
Jeg kan godt forstå at du er bekymret over din families situation. Det lyder bestemt ikke rart.
Jeg tror det vil kunne hjælpe dig at tale med nogen om, hvad der sker i din familie. Derfor synes jeg du skal prøve at ringe til Børnetelefonen og snakke med en rådgiver om det, der sker i din familie og om hvordan du har det.
Børnetelefonen har åbent hver dag fra kl 11-23 og om lørdagen fra kl 13-17.
Tlf nr. til Børnetelefonen er 116 111 – det er gratis at ringe til dem.
Du kan læse mere om Børnetelefonen her.
Bedste hilsner
Camilla