Jeg er en pige på 16 år, jeg har det ikke godt derhjemme, fordi min far slår og sparker mig mens han er fuld og det er han hver dag… Han kan finde på at slå med kæppe, jernstænger, piske og meget mere. Det værste der er er sket hjemme hos mig er, at min far en dag for ca. En uge siden bandt mig fast til en krog som sad i loftet og slog og sparkede mig indtil jeg lå grædende og blødende på gulvet (det vil sige at jeg blev nødt til at stå op, da jeg var bundet fast). Jeg ved ikke om han kan huske det, da han var meget fuld… Samtidig med at alt det her sker så må jeg ikke være sammen med mine venner efter skole, i det hele taget må jeg ikke gå ud af huset, når jeg er kommet hjem fra skole, der kun en undtagelse, det er når jeg skal passe mit arbejde. Han overvåger mig ved at tjekke alt set jeg gør, han følger efter mig i skole, for at se om jeg nu går i skole, han tjekker mine sms’er og mine opkalds (når han er ædru)… Please hjælp mig. Jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal gøre. Hilsen en meget bange og trist pige.

Svar:
Kære du
Det du oplever, er på ingen måde okay. Det er ulovligt og strafbart. Man må ikke slå sine børn.
Når man er udsat for vold som du er, skal man have hjælp. Man skal have hjælp enten af politiet eller af kommunen. Derfor skal du henvende dig hos den kommune du bor i eller kontakte politiet. Du skal ringe 114 for at få fat i politiet.
Du kan få en lærer til at hjælpe dig med at kontakte kommune eller politi, eller du kan få hjælp fra en voksen der hvor du arbejder.
Jeg vil også gerne kontakte kommunen og politiet for dig. For at jeg kan gøre det, skal jeg bruge dit fulde navn og din adresse. Det vil også være godt, hvis du kan give mig dit cpr. nr.
Du er velkommen til at sende oplysningerne her i brevkassen eller på mail til . Du er også velkommen til at sende en sms eller ringe på 29689641.
Jeg kan rigitg godt forstå at du er bange og ked af det. Desværre kan jeg ikke hjælpe dig her gennem brevkassen, for at få den hjælp du har brug for, skal du give mig de oplysninger jeg beder om eller kontakte kommunen eller politiet.
Camilla, TUBA