Håber virkelig at den der læser det her vil kunne hjælpe mig lidt.. Jeg har alt for mange tanke oppe i hoved. græder for meget, sover for lidt. og ryger i den grad for meget! Jeg er nået det punkt hvor jeg ikke aner hvad jeg skal stille op med mig selv, kan ikke snakke med nogen om det. og kommunden er mere eller mindre lige glad. jeg har prøvet at foreklar hvordan jeg har det, og selvom at jeg knækker sammen og får en tude-anfald, er der intet at gøre.. jeg har det åbenbart ret godt alligevel..
Jeg beklager meget at jeg ikke skriver hvad der er galt eller hvad jeg har været igennem.. men er ikke særlig god til dansk/skrivning og så er der nok også lidt for mange ting, kan prøve hurtigt og “kontant” mor’s voldlinge eks-mand i 3-4år. mor’s voldling “eks-mænd”/bollevenner.. akoholiker (næsten hele familien /men min mor ryger mest hash nu, min far sidder stadig med sin mad/øl (som han kalder det) :/ svigt, alvorlig syge mennesker/mig selv. 2 af mine tætteste er døde inden for 4år.. har gået på efterskole i 2 år og 2måneder. og de sidste 2måneder var på en anden og der blev og også smidt ud fra.. vil gerne bo i københavn men min far har lidt svært ved at se min adresse hjemme hos ham (han synes han får for meget ansvar)
Håber i kan hjælpe mig lidt på den rette vej igen, nu hvor min sagsbehandler bare lukker ørene fra det. på forhånd MANGE TAK!

Svar:
Kære du
Hold da op! Det lyder til, at du har rigtig mange ting der fylder lige nu. Det lyder, som om du har kaos indeni! Jeg kan godt forstå, hvis du har mistet overblikket.
Jeg er ked af at høre, at din sagsbehandler ikke hjælper dig. Det er rigtig flot, at du har forsøgt at fortælle kommunen, hvordan du har det.
Når man har så mange ting, der fylder, som du har, så er det svært at komme med et enkelt råd til, hvad du kan gøre for at komme lidt på rette vej igen. Udfra det du har fortalt, ved jeg ikke nok om dig og det du har været igennem til at komme med nogle gode bud på, hvad du kan gøre. Men jeg er ikke i tvivl om, at der er mange ting der fylder hos dig lige nu. Jeg tror det kan være et lille skridt på rette vej, at tale om hvordan du har det. Jeg forestiller mig, at det kan være svært at finde ud af, hvor du skal starte, men det er ikke så vigtigt, bare du får taget hul på det. Derfor vil jeg opfordre dig til enten at skrive igen og fortælle lidt mere, eller logge på chatrådgivningen, hvor du kan tale med en rådgiver om, hvordan du har det eller henvende dig i en TUBA afdeling i nærheden af dig. Vi vil meget gerne prøve at hjælpe dig her i TUBA.
Du kan se afdelingerne her og chattens åbningstider her.
Mange hilsner og tanker
Camilla, TUBA