Hej Camilla. Nu prøver jeg igen, jeg har ikke måtte sende mine indlæg ind, den meldte fejl. Derfor sendte jeg lige den korte en ind, for at se om jeg kunne! Det er lang tid siden du har hørt fra mig, og for tiden går det lidt blandet. Min kæreste og jeg går rigtig godt, og jeg har lukket mig lidt mere op her i dag faktisk. På den her tid – for fire år siden, begyndte tiden med at mine forældre gik fra hinanden. Jeg har det altid lidt blandet på den her tid og en masse minder popper frem. Jeg fortalte min kæreste det, han siger han forstår og er her for mig. Det er jeg glad for. Minderne popper for det meste op når jeg er sammen med ham, og det går nok lidt udover vores tid sammen, jeg kan nemlig godt virke lidt sur og irriteret og det gjorde jeg i dag. Derfor følte jeg det var nødvendigt at fortælle hvordan det står til med mig i øjeblikket. At jeg har det blandet og måske ikke altid er lige glad. Nu det mandag, jeg skrev det andet deroppe i lørdags, og lige nu har jeg dansk. Jeg laver ikke så meget, og kan generelt ikke rigtig koncentrer mig. Min skole går okay. Jeg slapper lidt for meget af siger de, men det har jeg brug for. Det ved de bare ikke, for jeg har jo ikke sagt noget, desværre. Jeg viser ikke rigtig hvad jeg kan herude, intelligensmæssigt. Min kæreste går jo her på skolen, det dejligt og se ham, men generelt er jeg meget obs på hvad han går og laver, da han meget flirtende som person og det går mig lidt på. Jeg har lidt haft følelsen af, at han ville slå op her siden han tog hjem lørdag. Måske er det bare mig, jeg er bare hele tiden på dupperne og holder øje med om han smutter som min far. Det håber jeg ikke.. Jeg græd da han tog hjem lørdag, og jeg skrev til ham hvorfor jeg måske har det lidt svært for tiden. Fordi mine forældre gik fra hinanden for nu fire år siden. Tårerne kom bare pludseligt. Det hele blev det for meget og jeg er meget overvældet for tiden. Det uvant at have et han køn jeg elsker på den her måde og som – forhåbenligt – elsker mig lige så meget. Men jeg klarer den nok. Beklager den lange vente tid, har manglet vores kommunikation! Kærlig hilsen Maja

Svar:
Kære Maja
Dejligt at dit brev nåede igennem 🙂
Hvor er du bare god, når du sådan kan mærke at du er sur og irriterret og fortæller din kæreste hvorfor! Det kan du godt være stolt af. Jeg er glad for at høre at han siger at han forstår dig og er der for dig. Føler du også at han forstår dig og er der for dig?
Det giver rigtig god mening at der kommer minder frem, nu hvor det er den tid på året, hvor dine forældre gik fra hinanden. Det er så fint at du er bevidst om, at minderne påvirker dit humør og at du har mod på at fortælle om det. Har du fortalt det til andre end din kæreste?
Jeg kan godt forstå hvis det er svært i skolen når nu de ikke ved, hvordan du har det indeni. Måske ville det lette noget, hvis du fortalte dem det. Men der er nok også gode grunde til, at du synes det er svært at fortælle dem det. Hvilke fordele og ulemper kan du få øje på ved at fortælle det/ikke fortælle det på skolen?
Det kan være så svært med kærlighed. Det er bestemt ikke rart at gå og være utryk på, om kæresten er på vej til at slå op. Det er simpelthen ikke til at vide, om det reel utryghed i forhold til din kæreste eller om det det er fordi du bare er på dupperne pga din far. Er der mon sket noget nyt siden du skrev herind?
Du beskriver så fint, hvordan det er uvant at have en at elske, som du elsker din kæreste. Jeg håber din kærlighed er gengældt, det fortjener du! Har du mon talt med din kæreste om den tvivl og bekymring du har? Og hvad siger han?
Kærlig hilsen
Camilla