Hej Camilla,
Det er godt nok lang tid siden jeg har skrevet ind sidst, det må næsten være helt før jul? Så et sent glædelig jul og godt nytår. Jeg nød i stor stil min ferie og valgte kun at fokusere på den, derfor fik jeg ikke skrevet ind. Min nytårsaften var fantastisk. Jeg var til fest med en stor del af min gamle klasse fra folkeskolen, og det hele var godt.
Min ekskæreste og jeg er helt færdige med hinanden – intet sex og ingen kontakt. Den 23 skrev han at han ikke gad mig mere, og derefter blev jeg slettet fra Facebook, Snapchat og blokeret på instagram. Havde jeg gjort noget? Niks, jeg var kun det bedste han kunne få. Jeg har det meget bedre nu hvor ham og jeg ikke er sammen længere, og det hele har været en stor lettelse. Han har en ny, og jeg ønsker ikke andet end at han er lykkelig.
Mht. min far så har vi skrevet et par gange, og holdt lidt kontakten. Jeg vil dog stadig gerne se ham, men sådan er det jo.. Jeg savner ham, og elsker ham højt. Det rart stadig at have en lille form for kontakt.
Min skole går okay. Jeg fik mine standpunktskarakterer før ferien, og jeg havde ikke et eneste 02, hvilket jeg blev meget overrasket over. To 10-taller, et 7- tal og resten 4. Så jeg er tilfreds. Derudover fik jeg mine terminsprøve karakterer også. I dansk fik jeg et 7- tal og to 10-taller. I engelsk to 10-taller og i matematik et 4-tal. Så jeg er rigtig glad for resultaterne. En ting jeg dog er bekymret for er mit fravær. Det er steget lidt, desværre. Jeg er så nervøs for om jeg bliver erklæret uddannelsesparat.. Jeg sidder lige nu og skal til åbenthus her kl. 19.00 på et gymnasium, og jeg er meget spændt. Det er det gymnasium jeg har tænkt mig at søge ind på om få måneder. Jeg glæder mig rigtig meget til at starte – hvis jeg bliver erklæret egnet og kommer ind – og til alle de nye udfordringer.
Glæder mig til at høre fra dig igen.
Kærlig hilsen Maja

Svar:
Kære Maja
Glædelig jul og godt nytår til dig også 🙂
Jeg bliver så glad på dine vegne når jeg læser dit brev. Det er så dejligt at høre at du har nydt ferien, havde en god nytårs aften og er helt afklaret med din eks-kæreste!
Du har virkelig fortjent at have det godt og det glæder mig at du skriver at du har det meget bedre nu – hvor er det bare fantsatisk.
Og sikke nogle flotte karakterer du har fået, godt gået Maja! Jeg kan godt forstå at du er spændt på om du bliver erklæret uddannelsesparat, det må være nervepirrende at gå at vente på. Hvornår får du svar på det? Jeg krydser fingre!
Det lyder til at du er et sted med din far lige nu, hvor det er okay for dig at være. I har lidt kontakt. Du savner ham og elsker ham højt. Du vil gerne se ham men nyder også den kontakt I har. For mig lyder det til at du lige nu godt kan rumme at du savner at se ham uden at det slår dig helt ud, at du nyder den kontakt I har, samtidig med at du godt kunne tænke dig at I kunne ses. Er det rigtigt forstået at det er nogenlunde sådan du har det?
Kærlig hilsen
Camilla