Hej Camilla,
Jeg har ikke skrevet et stykke tid, men følte nu jeg havde brug for det.
Jeg startede i dag den 10 august første dag på gymnasiet i 1.e, noget jeg længe har set frem til. Det gik rigtig godt og jeg er SÅ klar på de næste tre år.
Hovedsageligt skriver jeg fordi, at jeg på det seneste har haft det lidt svært og været lidt ked af det. Jeg skrev omkring den 23 juli en sms til min far, da jeg savnede ham og ville høre hvordan det gik. Det er som sagt den 10 august i dag, og jeg har stadig ikke fået en sms tilbage. Jeg blev rigtig ked af det, da det gik op for mig, at min far ikke havde tænkt sig at svare. Pt. ser jeg en serie på netflix omhandlende en familie der adopterer børn, og når jeg ser den kan jeg tit blive lidt ked af det, og græde en smule fordi jeg ser hvordan fædrene er så gode og omsorgsfulde – noget jeg mangler. Jeg føler mig rigtig dum, at jeg sidder og græder fordi en serie indeholder gode fædre, hvem gør sådan noget?? Men jeg kommer bare sådan til at tænke på den sms. Det giver ikke mening i mit hoved, at han ikke svarede mig tilbage, det plejer han jo. Jeg savner ham rigtig meget for tiden.
Derudover går det hele meget godt. Som sagt er jeg startet på gymnasiet, og jeg har fået et nyt job. Jeg er begyndt og arbejde i 7- eleven, og det er egentlig meget fint til tider, men jeg vil gerne have noget andet. Det kommer lidt an på hvem der arbejder, og på hvilke tider, det har en stor indflydelse på hvor tryg og tilpas jeg føler mig.. En anden ting jeg er spændt på: Jeg skal den 31 august have lavet en tatovering! En rose der symboliserer min morfar, hvor der er nogen forskellige pile osv. der også har en betydning i forhold til svære tider i livet. Jeg er MEGET spændt !!
Glæder mig til at høre fra dig.
Kærlig hilsen,
Maja

Svar:
Kære Maya
Det er så godt at høre at du er glad for gymnasiet og klar på de næste tre år!
Øv at din far ikke har svaret, det kan jeg sagtens forstå at du er ked af. Jeg synes egentlig ikke det er så mærkeligt at du græder når du ser den serie, jeg tror du har helt ret i, at du græder fordi du ser de omsorgsfulde og gode fædre, på den måde kommer du i kontakt med sorgen over at din far ikke er sådan en far og når du mærker den sorg, så bliver du ked af det. Det tænker jeg slet ikke er dumt, men tværtimod rigtig sundt, forstået på den måde at det er godt at du kan mærke dine følelser – det har du brug for at kunne resten af livet. Også de følelser der gør ondt, som sorg og savn. Du gør det helt rigtige når du græder når du mærker sorg og savn, på den måde giver du plads til følelserne. Jeg synes det er godt at du giver dig selv lov til at græde.
Det lyder spændende med jobbet, hvad kunne du godt tænke dig i stedet for det job du har nu?
Sikke en fin tanke med en tatovering der symboliserer din morfar. Jeg gætter på at du var/er glad for ham? Det bliver spændende at få den lavet, det glæder jeg mig til at høre om 🙂
Kærlig hilsen
Camilla