Hej Camilla
Hmm, ja. Det der gør mig så forelsket i ham? For det første kan jeg være mig selv med ham. Noget jeg ikke kunne i mit sidste forhold. Der turde jeg ikke spise og drikke foran ham, men det tør jeg nu. Vi har det utrolig sjovt sammen og griner. Derudover er han bare en skøn fyr, altid høflig overfor hans medmennesker og min familie. Han rejser sig for, at den gamle mand i bussen kan sidde ned og holder døren for læren på skolen. Hilser altid på min mor og siger farvel. Fortæller hende at hun ser godt ud når hun skal i byen, og kan snakke godt med min bror. Han har en venlighed ud over det sædvanlige jeg plejer at finde, men så har han også den anden side. Den sure af dem, ligesom jeg har. Vi minder meget om hinanden og det er nok det der gør det. Men, jeg er i tvivl om han vil det her nok. Han tror ikke vi er sammen til sidste skoledag, fordi han mener det er rigtig lang tid. I virkeligheden tror jeg bare det er fordi han vil score damer den dag, og det skuffer mig. Jeg tror ikke han ser sig selv sammen med mig på længere sigt, og derfor forstår jeg bare ikke hvad han laver med mig? Det er rigtigt nok, det er to super gode muligheder. Det vil kræve meget at fortælle min mor om denne her hjemmeside, måske ville det være nemmere med at starte med, at sige det med min lærer. Jeg ved det ikke helt. Jeg blev vel lidt glad. Ja, jeg kom til at savne ham mere. Meget mere. Og mere efter min kæreste og jeg snakkede om det sammen. Jeg savner ham ualmindeligt meget for tiden, jeg ved ikke hvad det er. Måske fordi min kæreste er bosnier, og det minder mig alt for meget om ham. Det rigtig hårdt. Jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne se ham igen, det virker jo umiddelbart ikke som om han vil. Jeg mangler det virkelig bare, det så underligt.
Hvornår er der ellers åbent derinde? 🙂
Kærlig hilsen Maja.

Svar:
Kære Maja
Det er rart at høre dig fortælle om de gode sider ved din kæreste. At du tør spise og drikke foran ham, at I har det sjov, at han er høflig og venlig.
Du fortæller også, at du er i tvivl om, om han vil det nok. Jeg kommer til at tænke på, om I mon vil det samme?
Det lyder til at han tænker at I skal være sammen i en periode. Jeg har indtryk af, at du kunne ønske dig at I skal være sammen i længere tid? Måske på ubestemt tid?
Jeg tænker der kan være stor forskel på om man går ind i et forhold, med det udgangspunkt at man ‘bare’ skal være sammen i en kortere periode, eller om man har det udgangspunkt at man gerne vil være sammen på ubestemt tid.
Hvad tænker du mon om jeres forhold? Hvad vil du gerne? Og er det okay med dig, at være kæreste med en, som måske tænker at I kun er sammen i en kortere periode?
Jeg tror det er vigtigt at prøve at afstemme forventninger når man er i et forhold, og jeg tror det er rigtigt vigtigt at man hver især gør op med sig selv, om man vil være med til, at man ikke har de samme forventninger. Hvad tænker du om det?
Det kan sagtens være at du savner din far mere, fordi din kæreste minder dig om ham. Det giver god mening. Jeg tænker at du enten kan spørge din far om han vil ses eller lade være.
Hvis du spørger ham risikerer du at blive skuffet, hvis han enten siger nej eller ikke dukker op til jeres aftale. Hvis du ikke spørger ham, så ser du har formentlig ikke. Det er ikke et nemt valg. Jeg kan ikke fortælle dig, hvad der er rigtig for dig at gøre, så jeg vil nøjes med at sige, at alt det du føler er okay, jeg bakker dig op, uanset hvad og er lige her 🙂
Der er åbent i aften kl 18-21.
Der er åben mandag, onsdag og torsdag kl 18-21
www.tuba.dk/chat
Kærlig hilsen
Camilla