jeg er en kvinde i slutningen af tyverne. Jeg bor sammen med min ekskæreste og leder efter en lejlighed. Og har en ny kæreste der lige er flyttet til udlandet. De er begge to rigtig søde og gode til at hjælpe.
Jeg bliver behandlet for bipolar depression og er i behandling med antabus. Jeg drikker mig fuldt på trods af antabussen og bliver syg af det til at starte med, men når det tager af kan jeg drikke videre og blive rigtig fuld. Jeg har svært ved at sove, og drikker derfor. Når jeg bliver fuld går jeg i byen, der møder jeg som regel en fyr jeg flirter med. I sidste weekend endte jeg hjemme hos en jeg havde sex med. Når jeg er ædru skammer jeg mig rigtig meget. Og tænker at det vil jeg ikke gøre igen. Endtil den næste gang jeg drikker igen.
Jeg er vokset op med en far der drak, og har været vidne til at han slog min mor og truede både mig og min mor med at tage vores liv, på et tidspunkt sad han med en riffel og truede med at dræbe min mor og jeg og derefter skyde sig selv.
Det har altid været min tanke at jeg ikke vil ende som min far, men nu står jeg i samme position. Jeg drikker og gør folk der holder af mig og elsker mig kede af det og såret. Jeg vil virkelig gerne ud af det, men det er ikke så nemt som jeg lige troede at det var.
Da jeg var barn spurgte jeg ofte mig selv om hvorfor min far ikke bare kunne stoppe, når han nu så gerne ville. Nu kan jeg se hvilken kamp han har gået igennem.
I modsætning til mine forældre har jeg gennemført gymnasiet og er nu igang med en længere uddannelse, som jeg er rigtig glad for.
Når nu at jeg har alle mulighederne, hvorfor kan jeg så ikke bare være glad og passe bedre på mig selv?

Svar:
Kære du
Det er tydeligt at mærke at du har et stærk ønske om at passe godt på dig selv og komme ud af dit alkoholmisbrug.
I første omgang vil jeg råde dig til at kontakte alkoholbehandlingen i den kommune hvor du bor. Måske er du allerede i kontakt med dem? Hvis det forholder sig sådan, tænker jeg alligevel du skal tage kontakt til dem og fortælle dem, at du drikker dig fuld selvom du er på antabus.
En anden mulighed er at kontakte hope.dk, her kan du læse meget mere om alkoholbehandling.
Når du er ude af dit alkoholmisbrug vil du kunne få terapeutisk hjælp i TUBA til at bearbejde din barndom med en drikkende og voldelig far. Du kan først rigtig profitere af et terapeutisk forløb, når du ikke længere har et misbrug.
Jeg ønsker dig alt det bedste med at komme ud af dit misbrug så du kan skabe det liv du ønsker dig.
Bedste hilsner
Camilla