Hej TUBA
Jeg er vokset op med en far, der er alkoholiker. Mine forældre blev skilt, da jeg var 7 år, og jeg har boet hos min mor det meste af tiden. Min far har boet i udlandet de seneste 10-15 år, hvorfor kontakten har været sporadisk. Har set ham i ferie og talt i telefon med ham en gang om måneden ca.
Jeg har ikke meget kontakt til ham i dag og min opvækst har efterladt mig med en følelse af ikke at være god nok, aldrig slå til og “hvis bare jeg er perfekt”, så skal det nok gå. Dette indebærer en angst for at blive forladt i nære relationer og en angst for at blive afsløret i ikke at være perfekt. Det giver nogle intense udfordringer i mit parforhold. Jeg har svært ved at rumme, at min kæreste har sin egen seksualitet og som andre fyre ser porno, fordi det giver mig en følelse af:
1. ikke at være god nok
2. at han leder efter noget bedre
3. et kæmpe tab af ikke at kunne opfylde hans behov 100%
Derfor opstår der oftest problemer, når min kæreste har været alene hjemme.
Jeg vil derfor høre, om I kan komme med nogle konkrete bud på, hvorledes jeg kan håndtere alle disse følelser? Jeg vil lige nævne, at jeg går hos en psykolog og har stor gavn af dette. Men det er helt tydeligt for mig, at ovenstående følelser bunder i de problemer med min opvækst og min far.
På forhånd tak for jeres hjælp.

Svar:
Hej TUBA
1. ikke at være god nok
2. at han leder efter noget bedre
3. et kæmpe tab af ikke at kunne opfylde hans behov 100%
På forhånd tak for jeres hjælp.