Har stillet spørgsmålet tidliger. Det er sikker/måske fair at jeres medarbejder kun er online 3 dage om ugen. Men hvorfor er chatten kun åben 3 gange om ugen i få timer. I har sikkert ikke valgt at holde lukket når der er mest brug for jer, men det er resultatet. MVH Per

Svar:
Kære Per
Tak for dit spørgsmål.
Vores åbningstider er valgt af flere årsager, som jeg vil prøve kort at forklare.
1) Ressourcer; det er dygtige frivillige som rådgiver i vores online rådgivning. Selvom rådgiverne er frivillige kræver det koordination, uddannelse, supervision osv. Antallet af rådgivere svarer til hvad vi har ressourcer til og antallet giver os mulighed for at have åbent tre aftener om ugen.
2) Tidsrummet vores chat er åben i, er valgt udfra hvornår der er flest brugere på vores hjemmeside, med tanke på at tilbuddet skal være en mulighed for flest muligt.
Derudover har vi indhentet statistik fra andre online rådgivning omkring besøgstal. Vores åbningstider ligger indenfor det tidsrum, hvor der statistisk set, er flest brugere der logger på online rådgivning.
Jeg har lyst til at supplere med, at vores brevkasse og ung til ung forum har åbent hele døgnet, og at man der har mulighed for at skrive til os eller til andre unge som er vokset op med drikkende forældre.
Når det er sagt, så er det vigtigt at have for øje, at vores online rådgivning er et supplement til vores primære tilbud, som er terapi. Online rådgivningen er ikke et tilbud der alene kan dække det behov der er for hjælp. Alle som er vokset op med drikkende forældre kan få tilbudt et terapeutisk forløb i TUBA. Du er meget velkommen til henvende dig i den afdeling der er nærmest dig, for et mere omfattende tilbud end vores online rådgivning er.
Du skriver: “I har sikkert ikke valgt at holde lukket når der er mest brug for jer, men det er resultatet.” Jeg gætter på at du har prøvet at logge på chatrådgivningen, på et tidspyunkt hvor du har haft brug for det, men hvor der har været lukket? Det er jeg rigtig ked af! Jeg ville ønske at vi kunne være der, hver gang I derude har brug for os.
Jeg har prøvet så godt jeg kan, at beskrive de rammer vi har. Jeg er meget interesseret i at høre dine tanker om, hvornår der er mest brug for, at vi har åbent.? Det har været vanskeligt for os helt klart at definere, hvornår der er mest brug for os, den viden der har været os tilgængelig har ført til beslutningen om vores åbningstider i chatrådgivningen, men formentlig er der ting vi ikke ved? Du er meget velkommen til at dele din viden med os, send gerne en mail med informationer til , så vil vi tage den med i de videre overvejelser.
De bedste hilsner
Camilla, Koordinator for onlinerådgivning i TUBA.