min mor er nomal i starten og så når hun drikker bliver hun bare rigtig mærkelig, hun forstår ikke hvad man siger til hende og hun skifter emne når man spørger om hvorfor du drikker hele tiden. Men min far drikker ikke han er en man altid kan forstå.
Hvad skal jeg gøre

Svar:
Kære du
Det lyder slet ikke rart at din mor drikker så hun bliver mærkelige og ikke forstår, hvad du siger til hende.
Jeg synes at du skal prøve at tale med din far om det. Bor din mor og far sammen?
Uanset om de bor sammen elelr ej, så synes jeg du skal fortælle din far, hvad du oplever og spørge ham om han også oplever det samme.
Når din mor drikker hele tiden og bliver så påvirket at du faktisk ikke kan tale med hende, så kan det være, at hun har brug for hjælp til at stoppe med at drikke.
Alle kan få gratis hjælp til at stoppe med at drikke i den kommune de bor i. Hvis din mor skal have hjælp til at stoppe med at drikke, så er der brug for, at der er en anden voksen der taler med hende om det. Det kunne måske være din far?
Derfor er mit bedste råd til dig, at du taler med din far, eller en anden voksen, som kan tage en snak med din mor om det, vil du være med til at prøve det?
Du er altid velkommen til at skrive herind igen.
Bedste hilsner
Camilla, TUBA