Idag er dagen hvor jeg endelig tager mig sammen nu og skriver. Jeg og min lillebror har siden jeg var 12 og han 9 år haft en mor som er alkoholiker. Det har været hårdt, skræmmende og mest af alt ødelæggende. Jeg har skulle være den mor for min lillebror som vores egen mor nu ikke kunne tilbyde, og min lillebror har stået på sidelinjen og ikke helt kunne sætte ord på hvad der skete. Idag er jeg klar til at få rådgivning og ønsker det inderligt, for kan mærke jeg skal videre med mit liv, men ville så gerne at min lillebror ville det også. Har luftet ideen for ham, og han virker okay med det.Men jeg tror hans problem er at der er mange ting som jeg har skjult for ham, for at passe på ham, som han jo alligevel har kunne mærke, og det er så resulteret i idag at han har mange vredesudbrud uden at kunne sætte følelser og ord på hvorfor han reagere som han gør- Mit spørgsmål er så, om der er mulighed for hos jer, at vi kunne få noget rådgivning sammen, for at skabe et større bånd mellem os som søskende og som måske kan få afklaret nogle af alle de ting som vi begge har gået med.- og stadig gør?

Svar:
Kære du
Først har jeg lyst til at ønske dig et stor tillykke! Godt gået, at du tog dig sammen og skrev 🙂
Jeg kan rigtig godt kende dine beskrivelser af at have en mor der drikker fra andre unge her i TUBA, så jeg føler mig overbevidst om, at det vil kunne give jer noget brugbart at få rådgivning her i TUBA.
Jeg har sendt dit spørgsmål videre til afdelingen i Odense, da det er den afdeling der er tættest på hvor du bor og da det er dem der kan svare dig på og du og din bror kan få rådgivning sammen. Du kan forvente svar fra dem indenfor 14 dage.
Bedste hilsner
Camilla, TUBA