Hej Tuba, jeg har brug for hjælp hvor jeg kan få hjælp henne her i Skive hvor der er ingeting min mor og hendes kærester er alkoholmisbrug, jeg boer hos dem det er ikke ret sjov, de blive fulde næster hver andre dag jeg blive vildt ked af det,
føler mig alene jeg have engang mine stor søster ved side af mig og vi støtter hinanden men de er flytte ud side September, Men skive stadig med dem om det og en af dem synes jeg skal til jer.
min mor har stoppe med at drikke engang og fik hjælp med at stopper det men side “han” kom, har de drikke og hun vil ikke erkende hun var alkoholmisbruge længe, det er som de støtter hinanden om at drikke og gør hvad de vil.
Jeg Kan ikke li’ ham, han er ond imod mig ikke sådan slår mig ikke, han nedgørende mig og er aggressiv har høre fra min mor han har PTSD (posttraumatisk stresstilstand).
Jeg pjele at fortælle alle mine probleme til min mor men Jeg har give op nu med at tale med mor om det, det hjælpe overhovede ikke mere
Er trist har bare lyst til at være i min soveværelse og græde hele tide, har ikke lyst til at spise aftensmad med dem, hader at se på dem.
Har ikke lyst til at ta i min nye skole selv om det er hyggligt og har noglen venner som jeg tale med og har tal om de problemer jeg har, blive bare vildt ked af det når jeg komme hjem til det mareridt, har også et depression som jeg tage medicin for, jeg synes det ikke hjælpe mere
Som i kan se det ødelægge mig Det ødelægge mit forhold til min famille Det ødelægge mit skolegang

Svar:
Kære du
Jeg kan godt fordtå, at du gerne vil vide, hvor du kan få hjælp. Det lyder bestemt ikke rart for dig at bo sammen med din mor og hendes kæreste.
Du kan henvende dig hos den åbne anonyme rådgivning i Skive. Du kan læse mere og finde kontaktoplysningerne ved at klikke her.
Jeg kan se, at du er 19 år gammel. Når du er 19 år bestemmer du selv, hvor du gerne vil bo. Hvis du har lyst til at finde et andet sted at bo, vil de kunne fortælle dig om mulighederne hos kommunen. Du kan henvende dig i den anonyme rådgivning eller ringe til kommunen på dette tlf nr 99 15 55 00.
TUBA har en afdelig i Hobro, hvor du også er velkommen til at henvende dig, hvis du har lyst til nogle samtaler med en terapeut.
TUBA Hobro
Adelgade 4, 2. sal 9500 Hobro
29 68 96 37
Jeg håber du finder den hjælp du har brug for, hos en af de muligheder jeg har fundet til dig.
Du er altid velkommen til at skrive igen.
Beste hilsner
Camilla, TUBA