Hej
Min far har drukket hele mit liv og det har altid fyldt rigtig meget. Sagen er den at min højt elsket mor blev tvangsindlagt med en depression (hun var også psykotisk) og hun har nu været indlagt i fire uger. Jeg har en søster på nitten så jeg er heldigvis ikke helt alene, men den her “oplevelse” har virkelig sat situationen med min far i perspektiv. Han er der bare ikke for min søster og jeg. Jeg så er program på DR og børn af alkoholikere og der nævnte de TUBA. Jeg har virkelig lyst til at få noget hjælp, fordi det bare er så hårdt at have en forældre, der drikker. Det har altid været hårdt – og det vil det blive ved med at være. Jeg er bare lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre. Hvordan skal jeg kontakte jer? Og hvad tilbyder i? Jeg vil selvfølgelig gerne have noget hjælp, men jeg tænker også rigtig meget på min søster. Bare fordi hun er voksen, betyder det ikke at hun har mindre brug for hjælp! Håber i kan hjælpe mig.

Svar:
Kære du
Hvor er det godt at du skriver til os, du kan nemlig få hjælp i TUBA og det kan din søster også, hvis hun ønsker det.
Det er gratis at gå i TUBA og vi tilbyder individuel terapi og gruppeterapi. Du kan læse mere om begge dele her http://tuba.dk/terapi-i-tuba
For at starte i TUBA skal du sende en mail til den afdeling, der er tættest på dig. Du finder alle vores afdelinger HER
I mailen kan du skrive lidt om dig selv og at du gerne vil have hjælp i TUBA. Du vil derefter blive kontaktet af afdelingen.
De bedste hilsner
Camilla, TUBA