Jeg er en kvinde på 30 år, som er opvokset i et hjem med alkoholmisbrugende forældre. Der var endvidere vold imellem mine forældre.
Jeg er veluddannet og intelligent, har indsigt i egen situation samt følgevirkninger af at have en opvækst som min. Jeg arbejder oven i købet i en rådgivende funktion i forhold til børn i dysfunktionelle familier.
Mit problem er, at jeg gang på gang ender i kærlighedsforhold med personer, som efterlader mig sønderknust på grund af afvisning, svigt og utilgivelig adfærd. Senest er jeg for nylig blevet skilt fra mit barns far, idet han hele vejen igennem har været mig utro og jeg sidder nu med den totale følelse af ensomhed, afvisning og ikke-eksisterende selvværd, som har været kendetegnende for hele min opvækst. Jeg føler derfor, at jeg har behov for hjælp til at ændre på de ubevidste mekanisker indeni mig, som gør, at jeg på trods af min viden og indsigt, kan på gang, vælger at holde af nogen, som ikke værdsætter mig og min kærlighed.
Idet mit liv som sådan jo fungerer udmærket, jeg har en uddannelse, er i arbejde, mine børn trives mv., er det så stadig muligt at få hjælp igennem TUBA? Er jeg i ‘målgruppen’?

Svar:
Kære du
Sikke noget bøvl at du finder sammen med mænd der afviser og svigter. Jeg kan godt frostå, at du ønsker hjælp til at ændre de mekanismer som gør, at du vælger den slags kærester.
Det er bestemt noget du vil kunne arbejde med i et terapeutisk forløb.
Du er meget velkommen i TUBA, du er en del af målgruppen.
For at begynde et forløb i TUBA skal du skrive en mail til den afdeling, der er nærmest dig. I mailen kan du skrive lidt om dig selv og at du gerne vil starte i TUBA. Du vil derefter blive kontaktet af afdelingen.
Bedste hilsner
Camilla, TUBA