Kære tuba jeg har dsv en far der drikker jeg er ked af det hele tiden. men jeg kan ikke finde en hjælpe gruppe til mig i min alder

Svar:
Kære du
Hvor er jeg glad for at du har fundet TUBA og skriver til os. Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig med at finde steder, hvor du kan få hjælp.
Det er så godt tænkt, at du gerne vil i en gruppe med andre på din alder. Det lyder som en super god ide. Har du talt med din lærer, eller en anden voksen, du godt kan lide, om at komme i en gruppe med andre børn, der har forældre, der drikker? En voksen vil kunne hjælpe dig med at finde ud af om der er en gruppe i nærheden af, hvor du bor.
Der er også en i din kommune, der kan hjælpe dig. Jeg ved ikke, hvilken kommune du bor i. Men du er velkommen til at skrive igen eller ringe til mig og fortælle hvilken kommune du bor i. Så vil jeg meget gerne hjælpe dig med at finde ud af, hvem i din kommune der kan hjælpe dig og undersøge, om der er en gruppe i nærheden af, hvor du bor.
Hvis du gerne selv vil undersøge det med kommunen, kan du gøre det sådan:
Søg på navnet på den kommunen du bor i og på ‘anonym rådgivning’. Hvis du bor i Aarhus kan du feks skrive ‘Aarhus kommune anonym rådgivning’
Skriv endelig igen eller ring til mig på tlf: 29 68 96 41.
De bedste hilsner
Camilla, TUBA