Mor og far er begynd drik i sommerferie de slå mig og går fra mig om natten så jeg må hente stor kniv er bang og tror nogn kan kom hvordan stoppe de med at drik. Hilsen {navn}

Svar:
Kære {navn}
Mange tak for dit brev – det er rigtig godt du skriver til os. Jeg kan godt forstå du bliver bange om natten og at du gerne vil have dine forældre til at stoppe med at drikke.
Når man oplever at blive slået og forladt om natten, så har man brug for at få hjælp fra en voksen.
Jeg synes du skal fortælle det til en voksen du kender, det kan være en fra skolen, en af dine venners forældre, eller en af dine naboer. Hvis du skulle vælge én at fortælle det til, hvem skulle det så være?
Her i Danmark har vi en lov om, at voksne ikke må slå børn. Når det sker kan man få hjælp hos kommunen. Ved at lave en underretning til kommunen, kan dine forældre også få den hjælp, som de har brug for til at stoppe deres alkoholmisbrug. Jeg synes derfor du skal bede en voksen om at hjælpe dig med at kontakte kommunen. Kommunen kan også hjælpe dine forældre med at stoppe med at drikke.
Her i TUBA vil vi gerne hjælpe dig med at kontakte kommunen. For at hjælpe dig med det, skal du sende et brev mere, hvor du skriver hele dit navn, efternavn, din adresse og dine forældres telefonnummer – eller dit mobilnummer, hvis du har et. Du er også velkommen til at ringe til TUBA: 86 11 88 90 – du er velkommen til at spørge efter mig (Isabella).
Jeg ønsker det bedste for dig og håber, du får den hjælp du har brug for.
De kærligste hilsner og tanker
Isabella, TUBA