phone mobile mouse directions mail paperplane pencil feather paperclip drawer reply reply-all forward user users user-add vcard export location map compass location2 target share sharable heart heart2 star star2 thumbsup thumbsdown chat comment quote house popup search flashlight printer bell link flag cog tools trophy tag camera megaphone moon palette leaf music music2 new graduation book newspaper bag airplane lifebuoy eye clock microphone calendar bolt thunder droplet cd briefcase air hourglass gauge language network key battery bucket magnet drive cup rocket brush suitcase cone earth keyboard browser publish progress-3 progress-2 brogress-1 progress-0 sun sun2 adjust code screen infinity light-bulb creditcard database voicemail clipboard cart box ticket rss signal thermometer droplets untitled statistics pie bars graph lock lock-open logout login checkmark cross minus plus cross2 minus2 plus2 cross3 minus22 plus22 erase blocked info info2 question help warning cycle cw ccw shuffle arrow arrow2 retweet loop history back switch list add-to-list layout list2 text text2 document docs landscape pictures video music3 folder archive trash upload download disk install cloud upload2 bookmark bookmarks book2 play pause record stop next previous first last resize-enlarge resize-shrink volume sound mute flow-cascade flow-branch flow-tree flow-line flow-parallel arrow-left arrow-down arrow-up-upload arrow-right arrow-left2 arrow-down2 arrow-up arrow-right2 arrow-left3 arrow-down3 arrow-up2 arrow-right3 arrow-left4 arrow-down4 arrow-up3 arrow-right4 arrow-left5 arrow-down5 arrow-up4 arrow-right5 arrow-left6 arrow-down6 arrow-up5 arrow-right6 arrow-left7 arrow-down7 arrow-up6 untitled2 arrow-left8 arrow-down8 arrow-up7 arrow-right7 menu ellipsis dots dot cc cc-by cc-nc cc-nc-eu cc-nc-jp cc-sa cc-nd cc-pd cc-zero cc-share cc-share2 danielbruce danielbruce2 github github2 flickr flickr2 vimeo vimeo2 twitter twitter2 facebook facebook2 facebook3 googleplus googleplus2 pinterest pinterest2 tumblr tumblr2 linkedin linkedin2 dribbble dribbble2 stumbleupon stumbleupon2 lastfm lastfm2 rdio rdio2 spotify spotify2 qq instagram dropbox evernote flattr skype skype2 renren sina-weibo paypal picasa soundcloud mixi behance circles vk smashing Chat bubble

TUBAs onlinerådgivning er åben for alle – uanset alder. Se åbningstiderne for chatten her. Du kan også skrive til vores dygtige onlinerådgivere via SMS eller vores brevkasse her.

  • Gå direkte til primær navigation
  • Skip til indhold
  • Gå direkte til footer
TUBA

TUBA

Ingen skal vokse op med fulde forældre!

  • Find hjælp
    • Find hjælp
    • Terapi i TUBA
    • Online terapi
    • Chatrådgivning
    • SMS-rådgivning
    • Brevkasse
    • Drop-in og events
    • Online drop-in
    • Fortællinger fra unge
    • Andre rådgivninger
  • Om TUBA
    • Om TUBA
    • Fakta om området
    • Skoler og studerende
    • Faglig profil
    • Ledige stillinger
    • Frivillig i TUBA
    • Årsrapporter og regnskaber
    • Kurser og konferencer
    • Nyhedsarkiv
  • Støt TUBA
    • Støt TUBA
    • Webshop
    • MobilePay
    • Fast bidrag
    • Virksomhedssponsor
    • Testamente
    • De støtter TUBA
    • Det går pengene til
  • Presse
  • Kontakt os
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter

Brevkassen

Brevkassen er for dig, der er vokset op i en familie med alkohol- og/eller stofmisbrug I TUBAs brevkasse kan du stille spørgsmål til rådgiverne døgnet rundt. Du kan spørge om lige det, du går og tumler med. Intet spørgsmål er for stort eller lille. Vi besvarer spørgsmålene, så hurtigt vi kan. Du får svar inden for 10 hverdage – dog kan der i ferier og ved helligdage være længere svartid.

  • Indtast din e-mail og få en notifikation, når dit spørgsmål er besvaret. Din e-mail bliver ikke offentliggjort, men kan ses af den rådgiver, som svarer dig.
  • En kort overskrift der beskriver dit spørgsmål.
    Ja, mit spørgsmål må gerne blive vist i brevkassen på tuba.dk. Hvis du ikke vil have dit spørgsmål vist offentligt, skal du angive en e-mailadresse ovenfor, så du kan modtage svar pr. mail. Du giver samtidig samtykke til at modtage rådgivning på mail.

Fars alkoholmisbrug og depression spøger stadig*

Hej TUBA Jeg kom til at kende til jer da i var ude og besøge mit gymnasium og fortalte om jeres organisation. Jeg opdagede at det rørte mig og je...

Jeg tør ikke at ringe eller skrive til min kæreste*

Usundt kærligheds mønster*

hjælp til selvhjælp*

mig og mine dumme problemer*

Stræben efter det perfekte*

hvad gør jeg forkert*

Plaget af fortiden*

Hvad skal jeg gøre??*

Et problem*

Hej Tuba. Jeg skriver til jer fordi jeg på opfordring af min onkel og tante har hørt om jer, og fået at vide at i måske kan hjælpe mig videre....

Indlægsinddeling

1 … 36 37 38 39 40

Brevkasseredaktører

Jane Bach Woller
Online rådgivningskoordinator

Emmelie Dalgaard
Brevkasseredaktør

Inger Hjort, brevkasseredaktør

Inger Hjort
Brevkasseredaktør

Om TUBAs brevkasse

Anonymitet

For at sikre en god og tryg kommunikation mellem unge, formidler vi ikke kontakt mellem unge. Det betyder, at alle personlige informationer i debatten og brevkassen vil blive slettet.

Vælger du at oplyse din mail for at få svar på et spørgsmål i brevkassen direkte på mail, behandler vi dine oplysninger fortroligt.

Tavshedspligt

I TUBA følger vi selvfølgelig de gældende regler om tavshedspligt.

Tavshedspligt betyder, at vi ikke fortæller oplysninger om dig eller dét, du fortæller videre til andre.

Nogle gange gælder tavshedspligten ikke
Hvis vi i TUBA får kendskab til, at en ung under 18 år aktuelt er udsat for vold, incest eller andre former for omsorgssvigt, er vi forpligtet til at underrette kommunen. For at kunne underrette skal vi kende dit navn, cpr-nummer eller din adresse. Har vi ikke de oplysninger, kan vi ikke underrette kommunen, medmindre du selv vælger at give os de relevante oplysninger.

Underretning

Hvis vi i TUBA får kendskab til, at en ung under 18 år aktuelt er udsat for vold, incest eller andre former for omsorgssvigt, er vi forpligtet til at underrette kommunen.

For at kunne underrette skal vi kende dit navn, cpr-nummer eller din adresse. Har vi ikke de oplysninger, kan vi ikke underrette. På TUBA.dk er du som udgangspunkt anonym, og du vælger selv, om du vil fortælle os dit navn, cpr-nummer og din adresse. Vi kan derfor ikke underrette kommunen, med mindre du selv giver os de relevante oplysninger.

Feedback og klager

Sådan sender du en klage

Klager sendes til Regionsleder Pernille Rodbjerg.
Email:
Brevpost:
TUBA
Frederiksgade 75
8000 Aarhus C
Att: Pernille Rodbjerg

Hvad skal du skrive i din klage?

For at behandle din klage bedst muligt vil vi bede dig svare på følgende i din klage:

  1. Hvilket tilbud ønsker du at klage over (SMS, Chat, Brevkasse)
  2. Hvornår modtog du den rådgivning du ønsker at klage over. Skriv gerne så præcist som muligt dato og tidspunkt.
  3. Hvad ønsker du at klage over?
  4. Hvad kunne du have ønsket dig i stedet?
  5. Hvad forventer du af os nu?
  6. Navn og kontaktoplysninger (frivilligt)
Hvem kan klage?

Alle der har søgt rådgivning i TUBA via chat, sms og brevkasse.

Hvad kan du klage over?

Du kan klage over den oplevelse du har haft på rådgivningen, det kan f.eks. være over rådgiverens sprogbrug og adfærd. Du kan også klage over forkerte oplysninger givet i forbindelse med en rådgivning.

Hvad kan du ikke klage over?

Du kan ikke klage over vores åbningstider. Du kan heller ikke klage over vores målgruppe.

Er jeg anonym, når jeg klager?

Hvis du sender din klage fra en anonym mailadresse eller via post uden afsender, er du anonym.
Hvis du opgiver dit navn, eller hvis dit navn fremgår af din mailadresse, er du ikke anonym, men vi behandler selvfølgelig din klage fortroligt, og giver ikke dit navn eller andre personhenførbare oplysninger videre til rådgiverne.

Hvornår får jeg svar på min klage?

Du får svar på din klage indenfor 7 arbejdsdage.

For at behandle din klage bedst muligt vil vi bede dig svare på følgende i din klage:

  1. Hvilket tilbud ønsker du at klage over (SMS, Chat, Brevkasse)
  2. Hvornår modtog du den rådgivning du ønsker at klage over. Skriv gerne så præcist som muligt dato og tidspunkt.
  3. Hvad ønsker du at klage over?
  4. Hvad kunne du have ønsket dig i stedet?
  5. Hvad forventer du af os nu?
  6. Navn og kontaktoplysninger (frivilligt)
Behandling af personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger i henhold til gældende lovgivning, læs mere herom https://tuba.dk/persondatapolitik/
I forbindelse med behandling af klager gælder særligt følgende:
I forbindelse med behandling af klager, herunder besvarelser, er det nødvendigt at behandle (opbevare) en række almindelige personoplysninger, fx navn og mailadresse, hvis du har opgivet disse. Dette sker med retlig hjemmel i databeskyttelsesforordningens artikel 6, litra f, idet TUBA forfølger den legitime interesse, at behandling er nødvendig for at kunne besvare klagen.

Personoplysninger og al korrespondance slettes umiddelbart efter, at klagen er behandlet, og klageren har fået svar. Dette senest 3 måneder efter, at klagen er modtaget.

Ris, ros, hilsner til rådgiverne og almindelig feedback sendes til rådgivningskoordinator Jane Woller på .

 

TUBAs online rådgivning er akkrediteret af RådgivningsDanmark

Footer

TUBA

TUBA DANMARK
CVR: 30338421
EAN: 5790001687113

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Presse
  • Om TUBA
  • Støt TUBA
  • Find hjælp
  • Persondatapolitik
  • Whistleblowerordning

Copyright © 2025 · TUBA